Koh Tao en Khao Lak

15 april 2017 - Khao Lak, Thailand

Ja we leven nog hoor! Hier weer ene verhaal over onze avonturen :)

Koh Tao (8-13 april)
Onze laatste dagen op Koh Tao waren zowaar nog relaxter dan de eerste week. Dagen hebben we op ons balkonnetje, bij het zwembad of op het strand gezeten. Driemaal daags een kleine wandeling naar The sandwich lady en dat was het wel weer wat betreft onze uitstapjes. Tijdens de middaguren hebben we op ons balkon onze tv series weer een beetje ingehaald, het was ons namelijk iets te heet om in de zon te liggen!

Wel hebben we savonds een prachtig viewpoint boven op de berg bezocht. Het is even klimmen maar dan heb je ook wat! Vlak nadat de zon onder was, zijn we snel terug geklommen, want dat wil je niet doen als het donker is!

Het bleek lastiger dan gedacht om het eiland af te komen... 12 april waren de full moon parties en op 13 april was het sokran feest (thais nieuwjaar). Rondom deze feestdag hebben de Thai zelf ook even vakantie en bezoeken ze familie op het eiland/vaste land. Overdags rijden er allemaal pickup trucks met achterin mensen met emmers water en waterpistolen. Iedereen gooit/spuit elkaar nat! Zelfs de 7/11 was volgelopen met water (niet heel gek als het personeel een emmer water over je heen gooit voordat je naar binnen loopt!!)

De boot die we hadden moeten nemen, zat daarom helemaal vol! Gelukkig was het oude vrouwtje bij de receptie een schat en heeft ze ons uitstekend geholpen met het zoeken van een alternatief. De 14e konden we met een nachtboot en bus naar Khao Lak, maar dat raadde ze ons niet aan. Om de dag heb je hier namelijk een ander bedrijf dat de overtocht uitvoert en laat het op de 14e net het allerslechtste bedrijf zijn... (zelf zou ze nooit op die boot gaan, al kreeg ze geld toe haha). Dus bood ze ons een ander nacht ticket op de 13e aan en mochten we de kamer overdags nog gebruiken, want we hadden al betaald voor de 13-14e. Met de taxi zijn we naar de pier gebracht en vanaf daar op de boot ingechecked. Bedden, airco en toilet zag er allemaal top uit! Aantal potjes gekaart en daarna heerlijk geslapen terwijl de boot richting suratani voer. Daar werden we sochtends met de tuctuc naar het reisbureau gebracht. Daar een koffie gedronken en toen op de bus richting Khao Lak gestapt.

Khao Lak (14-17 april)
Rond het middaguur kwamen we aan op onze volgende bestemming. Aangezien mijn ouders pas aan het eind van de middag op 15 april aan zouden komen, hadden we nog een dag om in te vullen. De accommodatie (The Garden) waar we de komende dagen met m'n ouders zouden verblijven had gelukkig nog een bamboe hutje vrij, dus zijn we vast een dagje eerder ingechecked. Dit was een rustig verblijf met bamboe hutjes in een grote tuin. De badkamer was erg mooi en we hadden een heerlijk zithoekje voor ons hutje. Smiddags zijn we naar het strand geweest en savonds hebben we ergens een simpel menuutje gegeten. Het viel ons wel op dat er hier een ander sfeertje hing. Er liepen hier vrij veel vakantiegangers tov backpackers. Veel Duitse/Zwitserse gezinnen die hier een weekje in een resort verbleven. Hierdoor waren de restaurantjes en marktkraampjes heel erg op toeristen gericht, met veel Duitse menu's en wat hogere prijzen. Smiddags zagen we bijna niemand op straat lopen, maar savonds kwamen de resortgangers ook de straat op. Oké, oké, het was ook veels te heet om overdags op straat te lopen!

Nadat we als echte helden een kikker uit ons hutje hebben gejaagd, zijn we heerlijk in slaap gevallen!

Family reunion!
Ja ja, vandaag zouden we mijn ouders na dik 3 maanden weer zien! Terwijl wij rustig aan het ontbijten waren zaten waren zij net geland in Kuala Lumpur. Vanaf daar moesten ze nog een klein uurtje vliegen naar Phuket. Het was helaas heel erg druk op het vliegveld, plus een gate wijziging naar de andere kant van de terminal en de vlucht was ook nog eens vertraagd! Lekkere binnenkomer ;) Gelukkig was het vervoer vanaf Phuket airport allemaal al goed geregeld.

Wij hebben overdags niet zo veel uitgevoerd. Smiddags heeft shar d'r teennagels laten lakken en heb ik m'n lange haren er af laten knippen. Even zenuwachtig was ik wel, want wat nou als ze er geen drol van snapt en ik ineens kaal ben :O!! Gelukkig ging alles prima en ben ik dik tevreden met het resultaat. Het meisje dat shar hielp, was heel geïnteresseerd in onze reis en vroeg ons allerlei dingen. "Wat was het lekkerste eten, wat is het verschil tussen de mensen" ect ect. Dus we hebben nog even samen verhalen uitgewisseld en foto's gekeken!

Toen kon het wachten bij ons hutje beginnen......

To be continued..... (heb nog een week of 3 in te halen :0)

1. Saar:
    6 mei 2017
    Ha Ha gelukkig weten we dat jullie het nog steeds heel erg goed hebben samen en veel mooie herinneringen maken. Ik kijk uit naar de volgende blog met onze avonturen. Kusss mama / Saar
  2. Sylvia Terwisscha:
    6 mei 2017
    Nou jullie hebben het iig super gehad met je ouders hè. Gisteravond de verhalen van ze gehoord en de foto's en filmpjes gezien. Zo gaaf!!! Nog heel veel plezier!!